.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای غلط خصوصی سازی و بیکاری 20 هزار نفر در مازندران

عضو اسبق شورای عالی کار ایران با اشاره به قدمت 100 ساله تشکیلات کارگری در ایران ، ضمن حمایت از سیاست های اصل 44 اظهار داشت: بخش هایی از جامعه کارگری کشور به خاطر روش های غلط خصوصی سازی امنیت شغلی خود را از دست داده اند به نوعی که در مازندارن 20 هزار نفر بیکار شدند.

به گزارش مهر، نصرالله دریابیگی در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات کارگری مرکز مازندران در ساری برگزار شد افزود: هم اکنون خانه کارگر در ایران 53 شعبه داشته و تشکیل حزب اسلامی کار هم امورات سیاسی کارگران را از سایر امورات جامعه منفک کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون دو هزار و 200 دستگاه آپارتمان برای کارگران مازندران توسط خانه کارگر استان ساخته شده و ساخت دو پروژه ساختمانی مسکن برای کارگران فریدونکناری و آملی آغاز شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی خانه کارگر در شهرستان آمل اخذ شده و به زودی دفتر این خانه در آمل ایجاد خواهد شد تصریح کرد: به دور از بسیاری از شایعات بیان شده ، خانه کارگر دنبال جناح بندی سیاسی نیست.

دریابیگی با بیان اینکه جامعه کارگری قربانی اجرای غلط خصوصی سازی در کشور شده است یادآور شد: در مازندران که بیش از سایر نقاط کشور اکنون گریبانگیر این سیاست های غلط است، قریب به 20 هزار کارگر از کار برکنار شدند.

به ادعای وی، مشکلات اساسی کارگران بر سر نبود امنیت شغلی و قرارداد موقت کار بوده و به واسطه نابسامانی این فرآیند می توان اذعان داشت که 1700 طلاق از 5200 طلاق صورت گرفته سال های اخیر در مازندران به واسطه بیکاری کارگران از فعالیت های کارگری خود در مازندران بوده است.

وی با اعلام اینکه مدافع سیاست های اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی عادلانه و منطقی هستیم افزود: متاسفانه روش های غلط خصوصی سازی سبب بیکار شدن کارگران بسیاری در استان و کشور شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه متاسفانه مشاهده شده که بسیاری از کارگران قراردادی در شهرداری های استان حداقل حقوق و دستمزد را از کارفرمایان خود دریافت نمی کنند تصریح کرد: حقوق اکثریت این افراد هر چند ماه پرداخت می شود.

دریابیگی با اشاره به اینکه خانه کارگر استان امروز دارای میلیاردها تومان ثروت به دست آورده توسط کارگران است افزود: ماهانه قریب به 5 میلیون تومان حق عضویت از کارگران استان دریافت می شود.

وی با اعلام اینکه هفت هزار نفر از کارگران استان عضو تشکیلات خانه کارگر مازندران هستند خاطر نشان کرد: آموزش های رایگان قرآن، کامپیوتر، زبان انگلیسی برای فرزندان کارگران در استان به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در 15 سال گذشته دو هزار نفر از کارگران استان بدون کنکور و با کمک هزینه خانه کارگر در دانشگاه های آزاد ادامه تحصیل دادند افزود: بیش از نیمی از این افراد اکنون فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: تعداد دو هزار نفر از کارگران مازندران در پنج سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر استان تحصیل و هزار و 100 نفر از این افراد در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند.

دریابیگی خاطر نشان کرد: خانه کارگر مازندران قصد دارد مجوز ایجاد رشته های فنی و کامپیوتر را در دانشگاه جامع علمی کاربردی نهاد خود اجرایی تا در جهت ارتقاء دانش فنی کارگران گام های اساسی تری برداشته شود.

وی با اشاره به وضعیت معیشت کارگران کشور روند مطلوبی ندارد با ارائه آماری بیان داشت: هم اکنون 80 درصد کارگران ایران قرارداد موقت دارند و 50 درصد این افراد حداقل دستمزد را از کارفرمایان خود دریافت می کنند.

دریابیگی با بیان اینکه متاسفانه روابط کار در ایران قاطی روابط اخلاقی در کشور شده است افزود: 30 درصد کارگران ایران زیر 100 هزار تومان در ماه حقوق می گیرند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امين 7 مهر 1388
اميدوارم شمال نيوز در مورد شركت حفاري شمال هم كه ميشه گفت بي سر و صدا داره از شمال خارج ميشه هم تحقيقاتي داشته باشه

لازم به ذكر هست اگه درياي خزر نباشه ، شركت حفاري شمال هيچ درآمدي نداره
بزرگترين منبع درآمد اين شركت از محل كار دكل ايران خزر در تركمنستان ميباشد ولي مسئولين اين شركت كه غير بومي هستند فيلشان ياد هندوستان دارد و خيال رفتن ازاين ديار ، به اين بهانه كه ما توي شمال هيچ كاري نداريم و تمام دكلهاي ما خشكي هستند و كار ما توي جنوب و مناطق مركزي ايرانه
ولي تمام اون دكلها رو جمع كني حتي نصف درآمد ايران خزر رو ندارند
تازه هنوز ايران البرز شروع به كار نكرده

گفتم ايران البرز ، داغ دلم تازه شد
ميتوانيد برويد بررسي بفرماييد كه در كدام قسمت از سواحل جنوبي درياي خزر نفت بيشتري وجود داره
از هشت بلوك بزرگ نفتي كه در سواحل ايراني درياي خزر موجود ميباشه ، شش بلوك بزرگ آن در قسمت مازندران ( چالوس و محمود اباد ) قرار داشته و دو بلوك واقع در استان گيلان ميباشد كه مجموع آن دو بلوك هم به حتي يك بلوك واقع در قسمت مازندران نميرسد
حال چه ميشود كه شمال سودآور نيست و فقط تهران مدينه فاضله براي انجام كار ميباشد نميدانم

قبول دارم كه وجود دفتر هماهنگي در تهران ضروريست زيرا مديران در سطح كلان بايد در ارطباط با وزارتخانه باشند و همچنين بسياري از كالاهاي مورد نياز در بازار شمال يافت نميشود ولي ايا اين بهانه رفتن اين شركت از اين خطه ميشود
و يا برعكس بايد اين شركت اينجا بماند و با آوردن بازار به اين منطقه باعث پيشرفت گردد

شركت حفاري شمال بر اساس دستور رئيس جمهور به اين منطقه آمده ، حال چه شده كه ماندن شركت در شمال هيچ توجيح اقتصادي ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ميگويند شركت را از پراكندگي دربياوريم
ايا در شمال نميشود محلي براي استقرار شركت يافت و يا اگر يافت شود گرانتر از ساختمانهاي تهران است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته قبلا به اين بهانه قرار بود آقايان به شيراز تشريف ببرند!!! ( مدير عامل شيرازي بود ) و به اين دليل ساختماني در شيراز خريداري گرديد (!) و ميلياردها پول به جيب دلالان رفت و آن ساختمان هنوز به نام شركت نشده زيرا سند ساختمان به بانك بدهكار بود و اكنون گرفتار شكايت و دادگاه و اين مسائل ميباشد

پول پدر جان مبارك نبود كه براي آن دلي بسوزد گفتند ما ميخريم به هر قيمتي كه باشد فقط براي رفتن از شمال
اخر از شيراز ميشود درياي خزر را مديريت كرد ولي از اينجا كه نميشود


خواهشمندم اين مطالب را مانند مسولين شمالي پشت گوش نيندازيد
خواهش ميكنم

باز هم خواهش ميكنم شما را به خدا از مسولان بخواهيد آخه اونها از شما ميترسند نه از كس ديگه اي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.381 seconds.